sweater

Voor de eerste keer gewerkt met sweaterstof en dat lukte beter dan verwacht ;o)
Voor de eerste keer gewerkt met een overlock.... en dat heeft toch nog wat oefening nodig.

Het is ook al een oud beestje dat ik in bruikleen kreeg.
Misschien is het wel een goed idee om hem eerst eens op onderhoud te doen,
want ik moet de spanning overal op 7 zetten om een beetje een deftig resultaat te krijgen.

Als ik het lager durf te zetten springen de draden los???
Iemand ervaring en tips ????

Maar goed, terug naar de sweater....
De kraag was even in het haar krabben, want de uitleg in het boek was (voor mij) niet helemaal duidelijk.
Het feit dat ik een stuk te weinig had uitgeknipt, hielp natuurlijk ook niet ;o))
Maar dan gewoon wat common sense gebruikt (en extra stuk uitgeknipt) en dat werkte dan blijkbaar toch.


Eerst had ik wat schrik voor al dat effen groen, want in het boek gebruiken ze streepjesstof op de buik.
Maar uiteindelijk vind ik het heel mooi geworden. (Jaaa, ik weet het... eigen lof stinkt)

De zoon vindt hem prachtig en bovendien vindt hij het ook heerlijk dat hij zo zacht is vanbinnen.

Joepie!! Alweer een geslaagd werkje ;o))

Patroon: Ottobre winter 2012
Stof: Stoffen van Leuven




1 opmerking:

Bedankt voor je berichtje... altijd leuk om te lezen ;o))